Urtas utveckling del 2

Här kan ni läsa del 1..
 
Bild nr.1: Senare på hösten (november tror jag..) började jag att hänga och sitta på Urta och det gick som smort. Hon var lite skeptiskt i början men det gick över ganska så fort..
 
Bild nr.2: Det dröjde inte lång tid innan jag kunde sitta upp och rida. Min ridlärare var med och ledde mig de första stegen och var även med de första gångerna jag red, men vi kunde snabbt gå över till att jag kunde sitta upp och rida själv. Urta var väldigt snabblärd och positiv. Bilden är tagen då jag rider för första gången på min häst! Min lycka var typ total där, haha.
 
Bild nr.3: Nu hade Urta varit riden en-två månader och vi kunde trava, gå på böjt spår och hade börjat flytta för skänkeln och börjat nosa liiite på formen. (Vi gjorde allt ifrån marken först och jag varierade våran träning med promenader, longering, miljöträning osv.) Vi drog också ut och red korta turer tillsammans med en vuxen häst och Urta skötte sig exemplariskt. Jag la mycket träning på bra framåtbjudning och fina halter (lydnad).
 
Bild nr 4: Helt plötsligt var Urta en ridhäst! Vi började med att galoppera och allt arbete innan gick som en dans. Urta har faktiskt varit helt okomplicerad under hela inridningen. Vi kunde börja vara utanför paddocken ensamma utan problem och hon började förstå mina hjälper allt bättre..
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback