Hjärtat

Min lilla stora häst. Helt sinnes vad hon har utvecklats!!
 
För snart två år sedan köpte jag henne. Det är bara så sjukt hur vi har utvecklats och växt ihop, världens bästa Urta.
Ibland glömmer jag bort att hon bara är 6 år och tänk så långt vi har kommit på typ bara ett år som riden! Förstå att Urta förhoppningsvis kommer vara med på ett SM vid 6 års ålder. Att försöka förstå hur långt vi har kommit på ytterliggare två år är ofattbart.
 
Mina mål är höga, nu jäklar ska vi till toppen jag och min stjärna.
 
Lite och NU bilder är alltid kul:
 
Skritten på fösta bilden är precis i början på inridningsperioden och andra är nu i april, hon får en eftergift och klapp på halsen efter en tölt-skritt övergång därav den konstiga sitsen
 
Trav, första bilden är hon riden ca en månad och andra i april, hon var spänd på andra bilden men man ser ju ändå en tydlig skillnad kan jag tycka.
 
Tölt, första bilden är i maj 2012 då hon började tölttränas lite smått, andra i april 2013 och nu jäklar börjar det hända grejer, lite mera muskler och kontroll så är vi nog snart där!
 
Galoppen på första bilden är hon riden ca en månad andra bilden är tagen nu i april, även här ganska spänd, men jag var heller inte ute efter galopp i form utan att hon bär sig själv och tar i. Galopp är något vi ska börja lägga mer fokus på, att hon orkar galoppera på volt och få en bättre överlinje.


Sv: Tack, att hon är! Min lilla hopp-pålle<3

Din blogg är också verkligen jätte fin, super fin häst också, älskar den färgen på islandshästar!

2013-05-01 | 17:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback