Lag-SM uttagningen.

Är nöjd över våra ritter som vi gjorde igår, Urta skötte sig bra och min nervositet släppte efter terrängen haha.
 
Vårat lag kändes ganska stabilt och vi plockade flera fina poäng. Nu håller vi tummar och tår på att vi kvalar oss vidare till självaste Lag-SM.
 

Terrängen reds i valackhagen och var den grenen som vi red först.
Första hindret var att gå ner för en ganska brant backe ner till forsen som rinner genom deras hage för att sedan gå igenom forsen till andra sidan och tillbaka. Det var detta hinder jag var mest nervös över med Urta klarade det galant, tveckade liiite på vägen tillbaka bara.
Sedan upp för backen igen och ner för en annan brantare backe för att gå igenom lera och hoppa ett litet träd sedan upp igen i en ganska smal med inte så brant backe och hoppa över ett träd där också. Sedan över ett dike och sist hoppa tre stockar. Urta var lite på och lite nervös för allt folk som stod runt omkring, tvekade på sista stocken men gjorde en volt och hoppade den ändå så jag är nöjd över våran ritt.
Så bra som det faktiskt gick förväntade jag mig inte. Duktiga Urta!
 
Fyrgång special ja den blev ju lite kaosad då jag inte hade någon koll på hur programet skulle ridas typ, haha. Men vi gjorde momenten bra iallfall. Som är i ordning skritt, tölt, tölt övergångar en och en på en långsida, byta varv och visa trav sen galoppfattningar/nedtagningar en och en på en långsida. Urta kändes ganska stabil och vart bitvis riktigt trevlig. Så jag är super nöjd! Fick poängen 4.7, 4.8 och 5.3.
Alvenpalven var gullig och filmade så slänger upp en film från fyrgången senare i veckan!
 
Hittade ingen passande bild så får bli denna charmigabilden



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback