Urtas utveckling del 3

Bild nr.1: Är i februari tror jag, då var Urtisen med på hennes första ridkurs för Nina Wahlström. Vi fick med oss en massa tips och det gick helt sjukt bra kommer jag ihåg. Vi forstatte våran träning som vanligt men med högre och högre krav..
 
Bild nr.2: Är i april, jag och Urta kunde vara ute på långa uteritter i skogen både själv och i grupp, hoppade över stockar och klättrade i massa backar, vi hade det riktigt roligt!
 
Bild nr.3: Denna bild är i slutet av april början av maj någon gång. Vi var med på ännu en Nina-kurs och kom en bra bit in på våran träning! Det gick så jäkla bra, fick många fina kommentarer av Nina, bl.a att Urta kommer att bli riktigt flott! Ja, jag var helt extas efter den kursen..
 
Bild nr.4: Nu var det helt plötsligt maj och jag och Urta satte igång med tölt-sättning! I början var min dåvarande ridlärare med och sa vad jag skulle göra, när det var bra osv. Men sen skötte vi det på egen hand. Kommer ihåg hur förbaskat svårt det var (är!) travtakt, passtakt, tölt, växling, grisepass, travtakt, tölt. Ja jag har fått vara med om allt. Hon är baskemej inte lätt att rida min finaste skrutt, men hon är iallafall världens snällaste och gladaste häst!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback