simply the best

Jag har inte alltid ridit islandshäst.
 
Mitt intresse för hästar har alltid funnits och jag började som liten på närmaste ridskola där det bara fanns ponnys och storhästar. Jag red i flera år på den ridskolan i olika omgångar liksom, jag hade perioder där jag red privathästar och blev skötare på en islandshäst men red henne som en tregångare då jag inte visste annat. 
 
 
Mitt intresse för islandshästen kom nog någon gång när jag gick i sexan och red en turridning på en väldigt pigg snäll och söt liten islandshäst, jag fastade direkt och det var en av de roligaste ridturerna jag varit med om. Att en sådan liten häst hade så enormt mycket kraft men samtidigt genom snäll och lugn..
 
Mitt liv som storhästryttare pågick dock i några år till. Men tankarna på att få rida islandshäst på riktigt släppte aldrig. Så när jag gick i nian tror jag eller första året på gymnasiet så började jag rida islandshäst istället.
 
Jag var fast. En så fantastik fin och kraftfull ras. Det blev en helt ny värld och ju mer insatt jag blev detso roligare blev det ju också! På den vägen är det. Blev medryttare på en isis, började tävla, köpte min egna och idag vill jag inget heldre än att vara runt de underbara djuren! Hästarna är det som jag tänker mest på och vill bara lära mig mer hela tiden. Hästarna är det som får mig lyckligast.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback