Dagens ridlektion

På lektionen för Frida idag gick det så himla bra!! Urta var GRYM! Hon har utvecklats så enormt mycket och blir bara finare och finare. Helt sjukt är det, ibland får jag mig nästan en liten chock när jag rider och kommer på mitt i allt att det faktiskt är MIN HÄST som är så sjukt fin och rolig att rida.
 
Frida sa att idag var det bästa hon någonsin hade sett med mig och Urta.
 
Vi gjorde skänkelviksövningar på kvartslinjen med övergångar till tölt, sedan in på A eller C volten och fortsätta flytta för innerskänkeln i tölt. Mycket bra och lösgörande övning som jag kommer använda mig mycket utav. Hela tiden strävade vi mot en bra överlinje på hästen också som ofta kommer utav sig själv när hästen är lösgjord.
 
 
Jag var så lycklig efter ridpasset, ALLT kändes så himla bra. Herregud vad olagligt mycket jag älskar min häst!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback