Sadel..

I dags läget äger jag en hrimnir leagacy soft seat som jag gillar, men på senare tid känner jag att det är nog inte den ultimata sadeln för mig eller Urta. Så i vår någon gång kommer jag att åka till Agersta och prova ut en ny sadel som ligger perfekt på Urtas rygg och som jag kommer att älska att rida i. (Så om någon är intresserad utav att köpa min sadel, tveka inte att hör av er..)
 
Min sadel på Neistis rygg↓:
 
Jag har hört mycket gott om Agersta och så ligger det ju ganska så nära, då tycker jag att det är värt att åka till dom och få en perfekt sadel för sin häst och sig själv. Man vill ju alltid ha det bästa för sin häst!
 
Som jag har fattat det så går sadelprovningen till så att sadelutprovaren kollar när hästen springer och går, han går igenom hästen och ryttaren. Sen provar han några sadlar som man också får prova att rida i. Om man hittar någon som man fastnar för och vill köpa får man en liten rabatt på sadeln man köper. Det är viktigt vid besöket att hästen är i bra hull och musklad när man provar sadel för att få bäst resultat.
 
Vad rider du i för sadel? Något tips på sadlar?
 
Att ha en bra passande sadel och ett bra bett är de viktigaste enligt mig!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback