Place to be

Wången. 


Ja det var ju självklart helt fantastiskt och jag ville inte lämna stället. Jag kände mig hemma där. Vilken jäkla utsikt de är med sjön nedanför skolan och sen fjällen.

Fredagen bestod utav en rundvandring med en lärare och rektorn som båda var väldigt trevliga! Vi var ca 10 stycken som gick och alla utom en var intresserade utav islandsprofilen. Sedan blev det en god middag med elever som går hippologen och läraren/rektorn. Vi pratade en del om utbildningen osv.

Lördagen började med en fanatiskt god frukost (jäklar bra mat de hade!) sedan kollade vi lite på när gummi hade passlektion för de som går första året på hippologen. Väldigt intressant! Sugen blev man på att rida pass!!


Vi hade en samlingmed läraren och rektorn där de berättade mer ingående om wången.
Sen var det dags att rida! Jag fick rida en häst som heter blika, en väldigt söt liten fyrgångsdam. Vi red lektion för Berit i ridhuset, bara basic skritt, trav och tölt arbete.

Efter ridningen var det lunch och sen fick vi vara med veterinären på skolan! Verkligen super intressant! Vi var med honom i typ två timmar tror jag, men det kändes som en halvtimme. Fick bland annat vara med och se när en elev obducera ett framben som hade en senskada.

Sen var de typ dags att fara hem..Hade en väldigt rolig resa! Träffade nya roliga människor och hade det allmänt bäst. Nu får jag bara hoppas att jag klarar ansökningsproven och kommer in!



Ja, visst är maten bra där? Det var lyx när man fick äta där, haha :)

Var det många som var o tittade? Så man får ett hum om hur många som sökt, haha..? ;)

Svar: det var sjukt god mat :D! Vi var ca tio stycken som tittade varav en som var intresserad utav travprofilen alla andra island, haha. Lärarna sa att det brukar vara runt 30 som söker! Men jag hoppas verkligen att jag kommer in! Har du bestämt dig om du ska söka ännu :D?
Johanna Magnusson

2013-03-05 | 20:18:50

Men nejjö.. inte så många ju! haha Har inte bestämt mig helt än, ska kika lite till på det där jobbet först :)

2013-03-05 | 21:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback