Memories♥

Kollar på bilder och får nostalgi känslor. Saknar de underbara små hästarna. Vissa springer på de evigt gröna ängarna medans andra är sålda. Men alla har de eviga platser i mitt hjärta.
 
Sota
Sota var en väldigt snäll och rolig häst. Jag red henne när jag var runt 11/12/13 år någonting. Minns inte riktigt. Men hon var iallfall ständigt den häst jag tänkte på och älskade. Jag och en kompis åkte (en gång cyklade vi) så ofta vi bara kunde till det stallet Sota stod i. Borstade i timmar, fikade på höskullen, matade lammen, gick promenader med shettisarna och red ut tillsammans. Kan varit en av de roligaste perioderna i mitt liv.
Sota lärde mig att lita på hästar. Idag finns hon inte mer. Skulle göra mycket för att få träffa henne igen. Borsta och pussa på henne. Älskade hästen.
 
 
 
Faxi
En väldigt pigg och personlig herre som mest ville springa så fort han kunde i galopp. Jag älskade honom! Han spred sådan glädje och hade en stark vilja. Jag red honom under 2007.
 
 
Vinur
Vinur var min första medryttarhäst. Jag red honom tre gånger i veckan. Han är en stabil femgångare(passen inte framtagen) som gillade mest att ridas ute i skogen. Jag red honom 2010, man var tvungen att vara bestämd med honom fast han var ändå så himla snäll.
 
 
Saga
Saga är nog den hästen som gjort störst intryck på mig. En charmig, pigg och rolig dam. Hon hade typ noll koll på sina ben och man visst inte vad det var för gångart man red om det var grisepass blandat med trav haha. Som jag kämpade med denna häst. Jag lärde mig så stört mycket utav denna älskade häst.
Jag var med 2011 och tävlade lag-sm på henne. Japp, lilla Saga och jag tävlade! Från att inte veta vart hon skulle sätta benen till att vara med och tävla i femgång.
Hon blev såld den sommaren, jag var både väldigt ledsen och glad. Jag hoppas att hon lever och är älskad för den fina häst hon är. Saknar henne.
     
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback