Hjälmjakt

Jag är på jakt efter en ny hjälm och har varit det ett tag men jag tycker att det är så himla svårt. Jag är ingen hjälmfantast direkt. Idag rider jag i en sammetshjälm ifrån hööks som jag har haft i vad som känns hundra år.
 
En bild från lagshowen på lag-sm på mig och Tinna. Charmigt värre. Ja, en sådan hjälm har jag iallafall i dags läget. ↓
 
Jag vill helst ha en plasthjälm tror jag och har kollat lite på en ifrån hööks..Men jag är inte helt säker på den ännu..Vad rider ni i för hjälm?
 
Denna hittar ni HÄR!
 


Den hjälmen har jag, är jättebekväm :) I normal strl har jag 57/58 så tog den i M (55-58) men den är liiiite för stor på minsta om jag inte har håret uppsatt i toffs, eller mössa/pannband under, då får man lösa lite men... (Väldigt praktiskt då man ska ha mössa under att man kan lösa.) Dock verkar ju strl lite konstiga isfl..

Svar: Ja, jag har provat den på affären, den var super skön! aahaa okej, haha.
Men nu har jag börjat fundera lite på uvex-hjälmarna. Har hört mycket gott om dom också :D kram
Johanna Magnusson

2013-02-11 | 17:57:29

Ja, det finns ju många snygga såna också :)

2013-02-11 | 20:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback