Finally you have found somthing perfekt and finally you have found your self

Tänkte berätta lite om mig själv i detta inlägg, för det kan ju vara kul att veta vem det är man läser om och så vidare.
 
Mitt namn är Johanna Magnusson, jag är född 1992 så jag blir 21 år ung den 9de Augusti. Jag har lite smått (läs extrem) ångest över att livet går så fort, jag vill så himla mycket!
Jag är helt galen i islandshästar. Världens bästa.
Jag har ridit sen jag var runt sju år. Började på storhäst och ponny men gick över till islandshäst när jag var runt 15-16 år.
Till våren söker jag in till Strömsholm (inrikting islandshäst) och upp till Wången (hippolog). Jag vill helt enkelt jobba med hästar. Min högsta dröm är att få åka till Island och jobba där. Hur jäkla coolt skulle inte det vara?!
Jag Ä L S K A R musik. Framför allt Red hot chili peppers, de är mina gudar. Ibland kan jag få för mig att jag är en såndär coolrocktjej som spelar gitarr, fast egentligen plingar jag lite på "lilla snigel" typ.
Jag har givetvis de bästa vännerna och familjen.
 
Jag är världens stoltaste och lyckligaste ägare till det vackraste i hela jäkla unirversum min Urta från Allemansängen.
Ett isabell sto född 2007 som är under Minja från Onödan som tyvärr gick bort mars 2012 och efter Ymir från Allemansängen som numera finns i Norge.
Jag köpte Urta som en "liten" oinriden fyraåring hösten 2011. Jag har ridit in henne själv med vägledning från min gamla ridinstruktör Anna Danielsson, och nu hjälper min nuvarande ridinstruktör Frida Lindström mig med tölten. Hon är en klockren fyrgångare med stora luftiga rörelser och mycket vilja. Urta utvecklas för varje gång jag rider henne, hon blir bara mer och mer stabil och lyhörd. Hon är helt fantastisk.
 
 
Mig kan du för det mesta hitta på Forsen, det är där jag har min häst och rider för Frida. Det är helt enkelt där det händer. Kan vara jordens bästa ställe! Det är som gjort för islandsryttaren med ovalbana, två belysta paddockar, ridhus, enorma hagar, stort stall, gäststall, rundkorall och underbara ridvägar!


Fin blogg :D

2013-02-06 | 16:01:55

haha jaha, måste varit länge sedan :) hiih, men varsågod!
Kram

Svar: haha ja det var några månader sen ;).. kramkram
Johanna Magnusson

2013-02-06 | 16:06:18

Mysiga Bilder! :D Gillar ovalbanan! :D

Svar: Ja det är super mysigt på forsen :D! Vilken fin blogg du har :)!!
Johanna Magnusson

2013-02-06 | 16:21:09

Det där med att det går för fort håller jag med om! Jag borde ju ha hunnit göra det, det och det redan! Och jag måste hinna med det också, helst nu! haha :)

Jag funderar också på att söka till hippologen i år, VILL verkligen gå den :) Men får se om jag väntar ett år till ändå

sv; Tack! Jo, han är jättetrevlig i ridningen :) Ja, i personligheten också då.. Längtar så efter hans första avkommor som kommer i år! :)

//Hej hå, inte långt alls...

2013-02-07 | 16:47:07

Sv; Ja, så tänkte jag också, ända tills jag kommer in, haha ;) Men, har blivit erbjuden ett jobb för ett års tid som är svårt att tacka nej till, därav min tvekan :) Tänkte söka till den terminen som går nu, men hade inte papper på alla jobben, då var det ju krav på det. Har du arbetspraktiken? :)

Ja, tyvärr är det inte mina föl. Men då han var lite som min, så blir väntan stor ändå :)

2013-02-07 | 20:39:47

Okej :) Jo, såg det, ska tydligen bara räknas som pluspoäng nu. Förra året, tror jag det var, så var det många som missade den delen. Kanske därför de tagit bort det?
Hoppas du hinner bli klar då! :) Vem vet, kanske vi träffas där uppe på provet i maj då, haha ^^

Svar: Ja jag såg att det skulle vara med bonuspoäng om man jobbat med hästar. Jaha okej på de viset, kan säkert stämma :). Haha ja det kanske vi gör :D!
Johanna Magnusson

2013-02-07 | 20:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback