do it for the "holy shit, you got hot"

Jag är en sådan som tycker det är viktigt med träning och hälsa. Det är ju inte bara din häst som ska vara fit for fight. Det gäller att du som ryttare har en stark och stabil mage och rygg, starka ben, god kondition osv osv.
 
Inte nog med att jag är i stallet ca 5 dagar i veckan så tränar jag ca två gånger i veckan på egen hand. Antingen på gymmet eller så går jag ut och går eller springer. Varje tisdag och torsdag.
Dock är jag ganska dålig att hålla mig ifrån sötsaker och kebbab, haha. Men det är ju så gott! Brukar ha helgerna som "ätar dagar". Ibland får man unna sig!
 
Hitta motivationen till att träna, in med peppande musik i öronen och gör det bara! Du kommer att må så bra sen. Det kommer att blir enklare med tiden, du känner hur mycket mer du orkar och vad piggare och gladare du är. Det är så värt det.
 
Förra veckan mätte jag mitt kroppsfett som jag har inne i kroppen, mitt bukfett och min muskelmassa. Fick en liten chock när jag såg resultaten. Trodde inte att det skulle vara så pass bra som det faktiskt var! Du kan själv gå till din vårdcentral och få dina värden mätta, busenkelt! Och intressant!
 
 
 


Jag är likadan, det är väldigt svårt att hålla sig ifrån det. Men om man håller igång ordentligt så får man unna sig det haha! ;)

Svar: haha ja inte är det lätt att motstå alla frestelser ;) det är klart man ska unna sig då och då :D.
Johanna Magnusson

2013-02-19 | 20:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback