dagens ridning x4

Har precis kommit hem från en riktigt bra dag ute i stallen.
 
Jag och sanna började med att åka ut till Toti och red hans hästar.
 
Jag började med att rida Gladur. En väldigt trevlig häst när man hade honom på plats, om jag får säga det själv. Jag gillade honom super mycket. Gångartskvalite över det vanliga och man var verkligen tvungen att rida för att få ett resultat. Jag blev nog lite halvt kär i honom.
 
Sen fick jag den stora äran att rida finaste Orion från Stav! Så jäkla häftig häst! Jag satt bara och tok-log när vi raceade fram i tölt. Fy bubblan vilken härlig häst. Så jäkla ridbar och glad häst. Tack Orion!
 
Sist red jag en liten söt fuxdam som inte var så mycket riden. Jäklar vilken söt häst, jag gillade henne också. Hon var glad och framåt, ganska så stel och grisepassade helst, men det fick vi lite ordning på. Tränade lite trav i slutet, hon var så duktig så.
 
 
 
Sedan åkte vi vidare till Forsen för ett litet stallmöte med alla ungdomar typ. Frida har planerat att varje fredageftermiddag så ska hela gänget göra massa roliga grejer. T.ex. Nästa fredag så ska dom rida en barbacka kadrilj laga mat ihop och fika på det. Så sådana mysiga fredagskvällar har jag framför mig hädan efter, inte illa! Älskar att Frida är så engagerad och vill alltid allas bästa.
 
Efter den lilla träffen så red jag min bästa som bara blir bättre och bättre. Hon har utvecklats så grymt mycket på kort tid. Älskade lilla häst. Vi tränade lite skänkelvikning, lite tölt, trav och några galoppfattningar. Hon var bäst! Så himla mjuk och villig till arbete.
 
Bästa Sanna och fina Aradis får avsluta detta inlägg


bästa dagen!
jag lånar bilden på mig och Aradis. Jag länkar till din blogg i mitt inlägget :) <3

Svar: <3! Ja de är lurre :D
Johanna Magnusson

2013-02-18 | 09:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback