The place to be

Har för ett tag sedan landat hemma efter (nästan) en hel-helg i stallet. Lika underbart as always, forsen ♥.
 
Fredagen bestod som vanligt utav en ungdomsträff i stallet fast denna gång med Sara i spetsen istället för Frida. Vi drog ut på ett skritt-tur i skogen och klättrade lite med hästarna. Urta var super duktig, blev dock lite pigg på hemvägen, men jag är överlag väldigt nöjd med ritten. Hon kunde både vara lång, låg och avslappnad och gå i mer samlad skritt avspänt. Skritt är nog våran gångart tror jag, haha.
 
Efter kvällsfodringen så drog vi och käka pizza. Hörnet och jag delade på en turrekerrepirra (turbo kebbab pizza) som satt fint. Sedan åkte jag, Sara och Hörn tillbaka till stallet och myste till det med skräckfilm.
 
 
Lördagen åkte jag iväg vid tjugo i åtta på morgonen för att flytta lite saker ifrån mamma som ska till min nya lägenhet. Vi var väldigt effektiva och snabba på att bära må jag säga! Tack mamma, pappa, Anton och Tuija för hjälpen! Medans jag ändå var i storstan så svängde jag förbi in på hööks och införskaffade mig hagmaterial, en rosa grimma, ridskor och en ny hjälm! ↓
   
    
 
Kom tillbaka till stallet på eftermiddagen någon gång. Red min grymling till häst i paddocken och lite på ovalen medans bästa Emily Hearne tog bilder! Urta var spänd för de mesta, något passtaktig och lite travtaktig ibland men helvete vad jag älskar henne! Roligare häst finns nog inte. Blir så himla lycklig av att få rida henne. Bilder kommer..
Kvällen avslutades med ännu en skräckis tillsammans med Sara och Hörnet.
 
Smakprov från fotograferingen
 
Söndagen fixade morgonstallet som vanligt och hjälpte sedan Sara lite med hennes unghästar. Fick vara ledare tillsammans med farbror Gneisti åt en unghäst, som gick super bra. Sara är så duktig med sina hästar!
 
När unghästarna var klara drog vi ut på en längre uteritt. Urta var lite fjantig i början, hon var tittig och rädd för de mesta som såg läskigt ut, speciellt för den sista snön som förjäves kämpade sig kvar på vårmarken. Men det beteendet släppte efter ett tag. Fick några fina töltsteg i slutet som jag kan vara nöjd över. Sedan gick de ju inte att klaga på vädret! Underbart är rätta ordet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback