Lycka

Idag var jag så himla duktig och min häst också för den delen!
 
Tränade henne typ en timme inne i stallet på att stå still när jag sadlade och borstade, har varit lite för snäll mot henne på den fronten nämligen så hon har nästan tappat lite respekt för mig och det är ju de sista man vill! Det krävdes mycket tålamod må jag säga men nu jäklar ska jag ha en lydig häst! Resultat fick jag redan idag, med att hon stod blickstilla medans jag sadlade av och på. 
 
Sedan gick vi ut i paddocken och tränade lite tölt och trav. Hon var super duktig och efter ett tag kändes hon riktigt fin i traven avslappnad och hade en bra överlinje!
 
Nu är jag ännu mer taggad inför tävlingen i helgen!
 


Det är så lätt att bli alldeles för snäll, det är tur att du märker det och kan rätta till det innan det går över styr. Jobbar själv med samma sak just nu.

SV: Ja, de är ljuvliga! Om de bara kunde förbli så där små...

2013-04-22 | 21:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback